Åben hus på Fiskerimuseet – efter lukketid!

UDSOLGT over 100 tilmeldte, vi har desværre nået MAX grænsen.

Søndag den 2. oktober 2016 byder museumsforeningen i samarbejde med Fiskeri- og Søfartsmuseet på et åbent hus-arrangement, som i år er særligt tilrettelagt for børn med forældre eller bedsteforældre. Der vil blive fortalt om museet og museets arbejdsområder, ligesom det bliver muligt at komme på en spændende rundvisning bag kulisserne.

Vi skal se noget af alt det, som man normalt ikke ser, når man besøger Fiskerimuseet, og medarbejderne vil bl.a. guide os rundt i magasinerne med de mange samlinger, bag om fiskenes akvarier og under sælernes sælarium. Måske bliver der lejlighed til at fodre nogle af de mange flotte fisk i akvarierne? Måske er der en død hval i fryser? Og måske bliver der også tid til et kig ind i den nye, spændende udstilling om olien og gassen fra Nordsøen?

Arrangementet løber fra kl. 16.30 til kl. 18.30, og der startes op i caféen med fortællinger om museet og servering af fiskefileter med tilbehør. Drikkevare kan tilkøbes efter egent ønske.

Pris for medlemmer af Museumsforeningen for Fiskeri- og Søfartsmuseet, Esbjerg Museumsforening og Antikvarisk Selskab Ribe er 40,- kr. og for øvrige 60,- kr.

Tilmelding er nødvendig og skal ske seneste mandag den 26. september. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til John Frikke på tlf. 20426265 og tilmelding kan ske på: john.frikke@mail.dk