apr
apr 29 kl. 19:30– 21:30

Indkaldelse til generalforsamling i Museumsforeningen for Fiskeri- og Søfartsmuseet, Saltvandsakvariet. Esbjerg
Generalforsamlingen finder sted i MS smag.
Mandag den 29. april 2019, kl. 19.30
Dagsorden:
01. Valg af dirigent.
02. Beretning om foreningens virksomhed.
03. Forelæggelse af foreningens reviderede årsregnskab.
04. Forslag til ændring af vedtægter
05. Behandling af indkomne forslag.
06. Valg af foreningens bestyrelse samt 2 suppleanter
07. Valg af 2 revisorer samt 2 suppleanter
08. Orientering om museets virksomhed.
09. Evt.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, må være formanden i hænde mindst 7 dage før generalforsamlingen, evt. forslag bedes fremsendt til mail ebp1@icloud.com.
Opmærksomheden henledes på, at kun medlemmer, som har købt årskort til Fiskeri- og Søfartsmuseet har stemmeret på generalforsamlingen.
Gyldigt årskort bedes medbragt. Der kan ikke købes årskort i forbindelse med generalforsamlingen.
Museet vil være vært ved et let traktement. Øl, vin og vand kan købes.

Fimus forening regnskab 2018

maj
Forårsklargøring på friland.
maj 3 kl. 9:45– 18:00

Tag det praktiske tøj på, og oplev museet på en sjov og aktiv side. Vi gør friland klar til sommer, hygger os og afslutter med grill.

Hvornår: Fredag d. 3. Maj kl. 9:45 – 18:00.

Hvad går det ud på – det er en dag, hvor vi er sammen om at få vores lille museum til at stråle om kap med forårssolen.
Det er her, at vi gør Friland forårsklar og indbydende, vi får fixet hængsler og malet låger, luget krudtet og ryddet op.
Rundt om på museet giver vi tid og kærlighed til de småprojekter, som drukner i en travl hverdag.

Hvem er med til det – alle dem, som gerne vil bruge en dag sammen med ligesindede, som holder af og støtter op om byens maritime museum.
Museumsforeningen, museets bestyrelse, alle de ansatte og de mange frivillige, som er en del af vores fællesskab. På dagen trækker smeden og direktøren begge overalls og have-handsker på og arbejder side om side.

Hvad betyder det for museet – det betyder, at museet får et løft og at vi sender flere gæster glade ud så de kan dele deres gode oplevelser. Det betyder også, at vi kan vise dem i lokalsamfundet, som bruger os lidt mindre, at her er et dejligt sted, hvor der er plads til alle som vil være med. Vi kan få flere frivillige ind i fællesskabet. Og vi kan vise, at i Esbjerg står vi sammen. Det er en historie, som pressen gerne dækker.

Hvad betyder det for mig – du er med til at gøre en forskel. Du får en hyggelig dag fysisk aktivitet, god mad og drikke, og anledninger til at snakke med flere på tværs af museet.

Er du interesseret i at deltage – eller i at høre mere om mulighederne som frivillig, så send en mail til Lotte på lp@fimus.dk

Fredagsfrokost
maj 3 kl. 12:00– 14:00

Bordbestilling 76122000

maj
Tur til Svendborg
maj 26 kl. 8:00– 18:00

Tur Svendborg.  Klik på linket

og du får hele invitationen, med program.

Bustur til Svendborg hvor vi skal besøge Naturama og Svendborg havn. Se program ved at trykke på Tur Svendborg.

jun
tirs
“Ta mæ æ bus ne å æ havn”
jun 18 kl. 19:00– 21:00
okt
ons
Smed for en dag
okt 16 kl. 10:00– 16:00

Bliv introduceret for vores fantastiske frivillige smede – og en dag med metal, håndværk og røverhistorier!
Inden du får dig set om har du udvidet vennekredsen og fundet ud af hvor fedt det er, at dele viden og begejstring med vores glade gæster.
Smed for en dag er søndag den 21. april, torsdag den 1. april og onsdag den 16. oktober, fra 10.30 til 14.30.

Er du interesseret i at deltage som smed for en dag – eller i at høre mere om mulighederne som frivillig, så send en mail til Lotte på lp@fimus.dk