okt
ons
Åben hus i børnehøjde.
okt 25 kl. 17:00– 19:30

Onsdag den 25. oktober 2017 byder museumsforeningen i samarbejde med Fiskeri- og Søfartsmuseet på et åbent hus-arrangement, som igen i år er særligt tilrettelagt for børn med forældre eller bedsteforældre. Der vil blive fortalt om museet og museets arbejdsområder, ligesom det bliver muligt at komme på en spændende rundvisning bag kulisserne.

Vi skal se noget af alt det, som man normalt ikke ser, når man besøger Fiskerimuseet, og medarbejderne vil bl.a. guide os rundt i magasinerne med de mange samlinger, bag om fiskenes akvarier og under sælernes sælarium. Måske bliver der lejlighed til at fodre nogle af de mange flotte fisk i akvarierne? Måske er der en død hval i fryser? Og måske bliver der også tid til et kig ind i den nye, spændende udstilling om olien og gassen fra Nordsøen?

Arrangementet løber fra kl. 17.00 til kl. 19.30, og der startes op i caféen med fortællinger om museet og servering af en anretning af caféens nye madkunst. Drikkevare kan tilkøbes efter egent ønske.

Pris for medlemmer af Museumsforeningen for Fiskeri- og Søfartsmuseet, Esbjerg Museumsforening og Antikvarisk Selskab Ribe er 40,- kr. og for øvrige 60,- kr.

Tilmelding er nødvendig og skal ske seneste mandag den 26. september. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til John Frikke på tlf. 20426265 og tilmelding kan ske på: john.frikke@mail.dk, betaling på museet og gerne kontant på beløbet.

Da vi sidste år blev totalt overbooket har vi en max grænse på 100 deltager.

nov
Fisk og vin
nov 17 kl. 18:00– 21:30

Museumsforeningen invitere til eksklusiv Fisk & Vin arrangement på Fiskeri- og Søfartsmuseet.

Museumsforeningen vil med dette exclusive arrangement afprøve caféens nye køkkenmanifest MS Smag.  Derfor inviterer vi til:

Eksklusiv Fisk & Vin arrangement kun for Museumsforeningens medlemmer på Fiskeri- og Søfartsmuseet.

6 retters menu bestående af

5 lækre fiske / skaldyrs retter

1 dessert med kaffe / the

lækre vine og lokale øl

købes separat

hyggeligt sammenværd

Fiskeri- og Søfartsmuseet og Museumsforeningen har lavet en super pris til vores medlemmer. kr. 300,- pr. person. Eksklusiv drikkevarer.                   Max 75 deltager.

Tilmelding til: Per Holm, 75 173870 / 40271044, eller permholm@stofanet.dk                                                                          MobilePay.40271044, bank: 4644—3423024143

Din plads er reserveret når betaling er modtaget, og der udstedes / fremsendes kvittering pr. mail.

IMG_1584DSC_6285

dec
Fiskeri- og Søfartsmuseets julemarked
dec 3 heldags

Fiskeri- og Søfartsmuseets julemarked er en særlig dag hvor gæsterne kan kombinere museumsbesøg med jule handel.

Entreen er på dagen reduceret til bare 60,- kr. børn har som altid gratis adgang, og ligeledes medlemmer af museumsforeningen med årskort.

Museumsforeningen vil være på julemarkedet, hvor vi vil fortælle om vores spændende program for 2018. Vi kan løfte sløret for en nyhed, vi vil en tur til Helgoland, hvor John Frikke vil være vores guide og tovholder.

Fiskeri- og Søfartsmuseet har fået en vitaminindsprøjtning og fornyr sig på en række punkter. Det gælder også julemarkedet, hvor vi siger nej tak til kræmmere med importvarer, men stort ja tak til kunst håndværk og gerne hjemmelavede jule ideer. MS Smags køkkenmanifest sætter lokale råvarer og fødevarer på programmet og har spændene retter på programmet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

apr
Museumsforeningens generalforsamling
apr 30 kl. 19:30– 21:30

Museumsforeningen for Fiskeri- og Søfartsmuseet

Indkaldelse til generalforsamling i Museumsforeningen for
Fiskeri- og Søfartsmuseet, Saltvandsakvariet. Esbjerg

Generalforsamlingen finder sted i Cafe Fimus.

Torsdag den 30. april 2017, kl. 19.30

Dagsorden:
01. Valg af dirigent.
02. Beretning om foreningens virksomhed.
03. Forelæggelse af foreningens reviderede årsregnskab .
04. Forslag til ændring af vedtægter
05. Behandling af indkomne forslag.
06. Valg af foreningens bestyrelse samt 2 suppleanter
07. Valg af 2 revisorer samt 2 suppleanter
08. Orientering om museets virksomhed.
09. Evt.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, må være formanden i hænde mindst 7 dage før generalforsamlingen, evt. forslag bedes fremsendt til mail ebp1@icloud.com.
Opmærksomheden henledes på, at kun medlemmer, som har købt årskort til Fiskeri- og Søfartsmuseet har stemmeret på generalforsamlingen.
Gyldigt årskort bedes medbragt. Der kan ikke købes årskort i forbindelse med generalforsamlingen.
Museet vil være vært med et let traktement. Øl, vin og vand kan købes.

Billede 4
Afholdelse af Museumsforeningens ordinære generalforsamling 2017.