Forårsklargøring på friland.

03/05/2019 kl. 9:45– 18:00
2019-05-03T09:45:00+02:00
2019-05-03T18:00:00+02:00

Tag det praktiske tøj på, og oplev museet på en sjov og aktiv side. Vi gør friland klar til sommer, hygger os og afslutter med grill.

Hvornår: Fredag d. 3. Maj kl. 9:45 – 18:00.

Hvad går det ud på – det er en dag, hvor vi er sammen om at få vores lille museum til at stråle om kap med forårssolen.
Det er her, at vi gør Friland forårsklar og indbydende, vi får fixet hængsler og malet låger, luget krudtet og ryddet op.
Rundt om på museet giver vi tid og kærlighed til de småprojekter, som drukner i en travl hverdag.

Hvem er med til det – alle dem, som gerne vil bruge en dag sammen med ligesindede, som holder af og støtter op om byens maritime museum.
Museumsforeningen, museets bestyrelse, alle de ansatte og de mange frivillige, som er en del af vores fællesskab. På dagen trækker smeden og direktøren begge overalls og have-handsker på og arbejder side om side.

Hvad betyder det for museet – det betyder, at museet får et løft og at vi sender flere gæster glade ud så de kan dele deres gode oplevelser. Det betyder også, at vi kan vise dem i lokalsamfundet, som bruger os lidt mindre, at her er et dejligt sted, hvor der er plads til alle som vil være med. Vi kan få flere frivillige ind i fællesskabet. Og vi kan vise, at i Esbjerg står vi sammen. Det er en historie, som pressen gerne dækker.

Hvad betyder det for mig – du er med til at gøre en forskel. Du får en hyggelig dag fysisk aktivitet, god mad og drikke, og anledninger til at snakke med flere på tværs af museet.

Er du interesseret i at deltage – eller i at høre mere om mulighederne som frivillig, så send en mail til Lotte på lp@fimus.dk