Specialinvitation til en lukket forestilling af “De forbandede år 2”

Hvornår:
02/05/2022 kl. 10:00– 12:00
2022-05-02T10:00:00+02:00
2022-05-02T12:00:00+02:00

I samarbejde med Træfpunkt Sædding invitere museumsforeningen til:

Specialinvitation til en lukket forestilling hos Nordisk film Biografer Esbjerg:

Mandag den 2. maj 2022 – klokken 10.00
Filmen ”De Forbandede År 2” vises og i forbindelse med visningen er inviteret filmens instruktør, Anders Refn til en ”SamtaleSalon”, hvor han vil fortælle om tiden og filmen.
Der vil være rig lejlighed til dialog med Ainstruktøren, som bla. er kendt for, at han taler meget når først emnerne ruller.

Nordisk Film Biografer Esbjerg er vært ved tidens RICH Kaffe og Havregrynskugler, så alle sanser rettes mod tiden for filmens handling.

Billetpris: Kr. 110 for det hele.
Køb af billet: SENEST fredag, den 22. april kl. 12.00

“De forbandede år” fulgte vi Karl Skov, som ejer en elektronokfabrik og bor i en villa nord for København sammen med sin kone og fem børn.

For at undgå konkurs begyndte han – mod sin overbevisning – at producere til tyskerne.

I “De forbandede år 2 – Opgøret” er vi nået til året 1943, samarbejdspolitikken med besættelsesmagten ophører, og modstandsbevægelse begynder at vinde medlemmer.

Filmen følger fortsat Familien Skov, hvor Karl Skov stadig kæmper med både en udfordret økonomi, splittet familie og den tyske besættelsesmagt.

Aksel, den ældste søn er blevet meget aktiv i en både blodig og beskidt kamp med attentater og likvideringer i modstandsbevægelsen.

Men hvem er egentlig taberne og hvem er vindere, når krigen slutter?

Og vil det overhovedet være muligt for familien Skov at blive en familie igen?

Den første film solgte over 370.000 billetter i biografen, inden den blev taget af grundet Corona-epidemien.

Jesper Christensen og Bodil Jørgensen spiller stadig de bærende roller.