Information om Museumsforeningen

Museumsforeningen for Fiskeri- og Søfartsmuseet
Tarphagevej 2, 6710 Esbjerg V, Tlf. 76 12 20 00

Foreningens formål er at støtte Den selvejende institution Fiskeri- og Søfartsmuseet, Saltvandsakvariet i Esbjerg.

Støtten ydes gennem praktisk bistand og økonomisk støtte for at fremme interessen for museets arbejde og ansvarsområde. Støttearbejdet koordineres med museet, som stiller et basisbeløb til rådighed for foreningens arbejde.

Medlemskab af Museumsforeningen
Ved køb af årskort til Fiskeri- og Søfartsmuseet opnår man medlemskab af Museumsforeningen.
Priser for årskort/medlemskab:

Voksen:  275,- kr.
Pensionister, efterlønsmodtagere og studerende:  175,-  kr.                                                                   Børn under 18 år har gratis adgang

Ved køb af årskort får man:
Gratis adgang til museet for kortholder og medlemskab af Museumsforeningen – Et eksemplar af museets årbog ”Sjæk’len” – Reduceret pris ved Museumsforeningens arrangementer – Adgang og stemmeret til Museumsforeningens generalforsamling – Reduceret entré på 15% ved institutioner, der er medlem af  DAZA.

Vilkår for årskort:
Årskortet er personligt – Årskortet er gyldigt 1 år fra udstedelsesdato – Årskort er påtrykt foto, navn og kortnr. – Kort købes ved personligt fremmøde, så der kan tages et foto til brug for kortet – Ved misbrug inddrages kortet – Erstatning af bortkomne kort koster 50 kr. – Købte kort refunderes ikke.

Vedrørende DAZA:
Der opnås reduceret entré ved besøg på institutionerne i DAZA (Danske Akvarier og Zoologiske Anlæg). Tilbuddet gælder dog kun for medlemmet og kun mod forevisning af medlemsbevis og billedlegitimation.

Medlemmer af DAZA er:
Aqua, Silkeborg * Danmarks Akvarium/Den Blå Planet, Kastrup * Fjord- og Bæltcentret, Kerteminde * Løveparken Givskud Zoo, Givskud * Jesperhus, Nykøbing Mors * Kattegatcentret, Grenå * Knuthenborg Park og Safari, Maribo * Zoo København * Nordsøen Oceanarium, Hirtshals * Odense Zoo * Randers Regnskov * Ree Park, Ebeltoft * Skandinavisk Dyrepark, Djursland * Øresundsakvariet, Helsingør * Aalborg Zoo *

Nye medlemmer, der køber årskort inden 1. februar 2014 får tilbud om en VIP-rundvisning bag museets mange kulisser samt et let traktement i museets cafeteria.

Bestyrelsen for museumsforeningen er:

Erik Bonde Petersen, formand, ebp1@icloud.com / 40 35 59 99

John Frikke, næstformand, john.frikke@mail.dk / 20 42 62 65

Erik Clausen, sekretær; aeclausen@esenet.dk / 21 40 28 36

Ole Busch, kasserer, ole.busch@esenet.dk / 75 15 31 45

Karen Boel Madsen, karen.boel.madsen@fanonet.dk / 26 24 00 16

Per Holm, per@arta.dk / 40 27 10 44

Knud Jager Andersen, kja@esbjergkommune.dk / 27 24 17 70

Dennis Jensen, dennismedomjensen_@hotmail.com / (suppleant)

Poul Erik Hansen, pelih@bbsyd.dk / (supplant)

Download the PDF file .

Mere om Fiskeri- og Søfartsmuseet på: http://www.fimus.dk