Musik og tapas i musikalske omgivelser

Som noget nyt prøver museumsforeningen at tilbyde sine medlemmer et musik- og sangarrangement på museet. Foreningen Esbjergs Musikalske Venner har tilbudt museumsforeningen 50 billetter til sit arrangement den 9. oktober.

Billetterne vil blive uddelt efter først til mølle princippet til medlemmer af Fimusforeningen, Esbjerg og omegns Museumsforening, samt medlemmer af Ribes Antikvariske Samlinger.

Pris 195 kr. inkl. tapas og ostetallerken.

Tilmelding:   ebp1@icloud.com

MUSIK OG TAPAS I MUSIKALSKE OMGIVELSER

Fredag den 9. oktober 2015 kl. 19.00

Klassisk sanger Kirstine Bonde Pedersen  tager i november måned på turne i ind- og udland med engelske Poul Potts.

Men inden da når hun lige at samle en række musikalske venner og indbyder til en glad musikalsk aften på Restaurant Fimus på Fiskeri- og Søfartsmuseet.

Aftenen byder på en pose blandede musikalske bolsjer, lige fra opera, operette og musical over kendte sømandssange, viser , PH-sange – altsammen krydret med anekdoter og historier fra det virkelige liv. Kirstines musikalske ven, Holger Grumme har lovet at guide gæsterne gennem denne usædvanlige aften. Med sig har han Peter Lund og Rachel Møller. Det musikalske firkløver får desuden selskab af to unge talenter, Ludvig Vogt  på cello og Mathilde Schmidt på violin.

Der er lagt op til en alsidig aften, fyldt med de smukkeste godbidder fra den klassiske musikverden, over smægtende sange fra livet på søen til viser med bid og ørehængere, håndplukket fra livets store musikalske træ. Alt sammen kædet sammen med vid, bid og humor.

Uden mad og drikke går det som bekendt ikke. Derfor er de musikalske løjer ledsaget af en indbydende tapas/ostetallerken. Hele herligheden til en pris på 195,- kroner.

Aftenen er arrangeret af Esbjergs Musikalske Venner, som oplyser, at der maksimalt er plads til 100 gæster. De medvirkende er allerede gået i flyverskjul for at sammensætte en musikalsk aften ud over det sædvanlige.

– Jeg har altid nydt at optræde med mine musikalske venner, og jeg synes det er rigtig sjovt at krydse klinger og mikse musikkens mangeartede retninger, så det hele går op i en højere enhed, understreger Kirstine Bonde Pedersen,  som også vil give et par bud på de numre, hun skal synge på sin kommende landsturné med Ppul Potts.

– Stemningen skal være intim og hyggelig og den alsidige aften vil både byde på seriøsitet og gags, fortæller Frede Rasmussen, en af initiativtagerne til arrangementet.

De medvirkende er:

Kirstine Bonde Pedersen, uddannet klassisk sanger fra Musikkonservatoriet i Esbjerg

Holger Grumme, byrådsmedlem i Varde byråd, ansat på Varde Museum. Sanger, spiller på klaver og harmonika.

Peter Lund, reklamebureauindehaver. Sanger og ukulele-spiller.

Rachel Møller, projektleder og sanger.

Ludvig Vogt, cello

Mathilde Schmidt