dec
Julemarked
dec 1 kl. 10:00– 16:00

Oplev mere end 60 udstillere
med design, kunsthåndværk, smykker, traditionel håndgerning og tøj til trædrejere, smede og boder med fristelser fra lokale fødevareproducenter – og meget mere.
Arbejdende maritime værksteder, Shanty-kor, Tombola, Nissejagt, Ponyridning og Gratis julegrød ved Esehytten.

jan
Med Biologen i Akvariet
jan 18 kl. 13:00– 15:00

Kom med biologen i laboratoriet og mød nogle af museets mange dyr. Vær med til dissekere fisk, undersøge og artsbestemme dyr. Herefter skal vi en tur rundt i akvariet og gøre status på museets dyrebeholdning, før vi slutter af med at fodre fiskene.

Havets ressourcer og bæredygtighed – Vinterferie
feb 8 kl. 10:00– feb 16 kl. 17:00

Kan havets småfisk redde verden, og kan dyrkning af tang modvirke klimafordringer? Det og mange andre spørgsmål ser vi nærmere på, når vi igen sætter fokus på havet som leverandøraf lækker og bæredygtig mad. Mød fiskeskipperen, fødevareproducenten og madmor, og test dit mad-mod med en Surstrømming!

Mad til milliarder fra havet
feb 8 kl. 10:00– 16:00

Vinterferietema. Kan havets småfisk redde verden, og kan dyrkning af tang modvirke klimafordringer? Det og mange spørgsmål ser vi nærmere på, når vi igen sætter igen fokus på havet som leverandøraf lækker og bæredygtig mad. Mød fiskeskipperen, fødevareproducenten og madmor, og test dit mad-mod med en Surstrømming!

Par-ritualer
feb 14 kl. 18:00– 21:00

Valentinsdag er muligvis noget romantisk pladder – men vi lover at det bliver ren kærlighed, når vi sætter par-ritualer på temaet. Havet gemmer på de mest fascinerende forhold – både naturhistorisk og kulturhistorisk! Book din Valentin aften i Saltvandsakvariet med bobler i akvariet og middag i MS Smag.

Sørøver på kongens bud
feb 23 kl. 10:00– 16:00

Kaperne er vilde og eventyrlige – men de er også en sandfærdig del af dansk søfartshistorie! Hop i fastelavnskostumerne og vær med, når vi leger ”Sørøvere på kongens bud” og leder efter den glemte skat. Sørøver menu med flag og pirat småkager. Gratis mod entre. Børn gratis entre.

Sørøver på kongens bud
feb 23 kl. 10:00– 16:00

mar
Sømandstatoveringer
mar 7 kl. 10:00– mar 8 kl. 17:00

Hvorfor fik sømændene tatoveringer – og hvad er det ved tatoveringer, der fortsat appellerer til folk i dag?
Få alle historierne og en vild oplevelse. Vi byder velkommen til en håndfuld forskellige tatovører – heriblandt en børnetatovør.

mar
Smedeplanlægning
mar 9 kl. 16:00– 17:00

Sæsonopstart den 9. marts, 16.00-17.00

Smedeplanlægning

Er du nysgerrig på hvad smedene laver, overvejer du at blive en af flokken, så kom med – vi har brug for nye kræfter. Du behøver ikke vide alt på forhånd, da vi sidemandsoplærer!

Vigtigt: Tilmelding til vb@fimus.dk

Sæsonopstart for alle frivillige
mar 9 kl. 17:00– 19:00

Sæsonopstart mandag den 9. marts
(Invitationen bliver ikke mere formel end dette)

17.00-19.00 Sæsonopstart for alle
Med indlæg fra direktøren, præsentationsrunder, middag og netværk.

Vigtigt: Tilmelding til vb@fimus.dk